Sociable

Friday, February 12, 2010

TGIF Triple Boudreaux & Thibodaux

Before those two crazy Cajun boys take the stage, a weather update for the Deep South ~~ A rare Sneaux Day has been called for today in Baton Rouge and many surrounding areas! Who'd believe it? So, here we go with an extra long weekend leading into Fat Tuesday (Mardi Gras)!!

No matter where you are, y'all keep warm, stay safe, and may you laugh your way into a long cozy weekend.

@@@

Boudreaux goes to pick up his best friend Thibodaux at the New Orleans Airport. Thib is  finally coming home from Miami after staying a few extra days to party after the Saints' awesome Super Bowl win.

Boo realizes he's running late and steps on the gas. Soon he's stopped for going 120 in a 65. The State Trooper tells Boudreaux, "Boy, I been waiting for you all day."

Boudreaux doesn't miss a beat and says, "Mais, I got here as fast as I could!" 

@@@

Boudreaux staggers home very late after another evening of drinking with his buddy Thibodaux. He takes off his shoes so he doesn't wake up his wife Clotile.

Boo tiptoes as quietly as he can toward the stairs leading up to their bedroom, but misjudges the bottom step. Luckily, he catches himself by grabbing the banister, his body swinging around wildly, then lands heavily on his bahonkus with a thud. Whiskey bottles in both back pockets break and make the landing even more painful. 

Managing not to yell, Boudreaux springs up, pulls down his pants, and looks in the hall mirror to see his butt cheeks cut and bleeding.

Trying to straighten himself out, Boudreaux manages to find a full box of Band-Aids. Quietly, he begins putting the bandages on every place he sees blood. He hides the nearly empty box before shuffling and stumbling his way to bed. In the morning, Boudreaux wakes up with searing pain in both his head and his butt, unsure of which is which. Clotile stares at him from across the room.

Boo's wife says through her frown, "You was drunk as a skunk again lass (last) night, you!"

Boudreaux hangs his head and asks, " Mon sha (cher/love), how you say such a mean ting(thing) 'bout me?" 

"Mais," Clotile says, "it could be da open front door...it could be da broken glass at da bottom of dem stairs...it could be da blood drops trailing all trew (through) da house...it could be dat you got blood-shot eyes...but mosley (mostly)...it's all dose (those) Band-Aids stuck on da downstairs mirror." 

@@@

(This last Boo & Thib is PG-13, so hide the kids.) :D


Boudreaux is out in da field talkin' wit his frien Thibodaux. Thib says, "Hey Boo, you see dat ol' barn out dere?"

Boo shades his eyes and finds the barn Thib is talking about. "Mais yah, I see dat."

"Well man, it's completely infestered wit rats. I tried everyting I know of, but I can't get rid of 'em." 

Boudreaux thinks a minute and says, "Mais, Thib, I know xactly how to get rid of dem rats.

You gotta get you one of dem bull constriptors."

"What's a bull constriptor?"

"Man, dats one of dem big ole snakes dat loves to eat rats and juss (just) swallows 'em down whole all at once." 

Well, da nex day Thibodaux goes down to Klibert's Reptile Farm and buys him da biggest bull constripter dat dey got. He brings dat snake to da barn an lets him loose right in da middle and stands back to watch for a long time. After hours of seeing nuttin' happen, Thib gets bored. Dat big ole snake juss curls hisself up in da middle of da born and sleeps all day. Dem rats juss run all around not worried one bit.

Thibodaux gets real frustrated and calls up Boo on da phone. "Boudreaux, man, dats some bad advice you done gave me 'bout dat snake. Dem rats is still runnin' all around and dat snake juss lays dere sleepin' all day long."

Boudreaux says, "Man, Thibodaux, I know juss what to do. Give dat snake some Viagra."

"What? Viagra? What's dat's gonna do?"

"I was just listening to da radio and da man say dat Viagra is da best ting to use for a reptile dysfunction!"

28 comments:

Anita said...

Too funny! I especially love the last one! Hope you get to enjoy your snow day and extended weekend!

Janna Qualman said...

ROFL! Angie, those're great, just as I suspected.

Hugs and love for a warm and blessed Valentine's weekend!

Kathryn Magendie said...

Oh good lawd! Laughing - dat boud and thib are some'tin else!

B.J. Anderson said...

ROFL!!!! Love these.

Marisa Birns said...

Really enjoyed the LAUGHING that this made me do.

Especially since I've been homebound by 3 ft. of snow the last week. More to come on Monday.

That ain't funny!

Angie Ledbetter said...

Thanks Anita. I'm "on shift" taking care of my mom, but will enjoy long weekend into MARDI GRAS! Wheeeeee

Janna - Same to ya little gooberheaded sweet friend...mixed with some sneaux, the warmth of our Saints Supa Bowl win, and a little bit o' Mardi Gras Mambo. :)

Yes ma'am. Boo & Thib is two of a kind. Hugs

B.J. - Makes me happy you enjoyed!

Three FEET Marisa? Lawdy, I enjoyed our little fluffy stuff this morning. (Third sneaux of the season. Must be record-breaking for down here in da swamps!)

Suldog said...

I love these jokes. And not just these today, but all of them. Thanks for sharing your regional humor, Angie. I think one of the best ways to find out about people and places is to find out what they laugh about.

Angie Ledbetter said...

Glad you like ol' Boo & Thib, Suldawg. Not surprising since you're a bad boy too.

And I couldn't agree more with your theory on regional analyses by humor preferences. :)

Melissa Marsh said...

LOL!

Karen said...

Har, har...lol...love the second one. Happy Valentines day, and Mardi Gras, too!

Deb Shucka said...

A triple for the weekend - what a treat. Still laughing at the bandaids on the mirror. :-)

Angie Ledbetter said...

Big weekend grins to you Melissa. :D

Karen - Doubled & sent back to ya!

LOL Deb. Glad you got a grin or two to start your weekend. Hope it's a great one.

T. Anne said...

Ha!!!! Thanx for making me laugh. Plus, I'm going to have that accent in my head the rest of the night.

colbymarshall said...

We has a snow day, here, too. Do people in your neck of the woods act as horribly about it as mine?

Angie Ledbetter said...

T.Anne - Better watch out, that accent might become permanently affixed. Yeeehawww!

Colby - I was just at your blog, and I answered your question about the weather troubles. LOL

L.T. Elliot said...

HA HA HA HA! These are the BEST jokes!

Helen Ginger said...

Sooo funny. Still chuckling. Thank you.

Helen
Straight From Hel

jdcoughlin said...

I love that! Some people slip all over that accent, but that was so good. I was right there laughing my butt off. I lived in MS for a while, and have to say, picked up some of that lazying talking myself.

Michelle H. said...

HAHAHAHA! OMG! These were funny! "reptile dysfunction?" *snort*

Keep warm. Hugs!

Suzyhayze said...

Angie! You need to put together a collection! You know how much I love these.

The Unbreakable Child said...

Still laughing. Have a great day, and huggage, my friend.

Hilary said...

Ah that last one was new to me, and the other two (known to me as Newfie - Newfoundlander jokes) had forgotten punchlines. Every joke is brand new when you get older. ;) Thanks for the laughs.

t i m said...

ha-ha-ha, love it :)

Robyn Campbell said...

Angie, ahahahahaha you make me laugh just when I need it. Anyway, thanks. And I am praying for you and your mom and family.

And I hope that Mardi Gras is wonderful. I've always wanted to see that. Hmmmm, maybe someday. I'm going to have the dat and the da in my head today. =) And hey, love the reptile dysfunction. (^_^)

Hugs to you and your mom, Angie. And I hope you were more snowed in than us. Ours melted. *sniff*

Vodka Mom said...

LOL!!

HOpe you are surviving the weather!

Kittie Howard said...

Lordy, lordy, LOL! Readin' your jokes was like sittin' on the stoop and laughing my arse off!

Angie Ledbetter said...

SO glad y'all enjoyed a big dose of regional humor. (I emailed all y'all with addresses attached to your comments!)

HAPPY MARDI GRAS!!!!!!!!!!!

Marguerite said...

Laughed myself silly over these! Especially the last one! lol Hope your Valentine's Day was wonderful!

Labels (Posts, not Peoples)